Hz. Muhammed’in (sav) Eğitim Anlayışı

Hz. Muhammed’in (sav) Eğitim Anlayışı

HZ.MUHAMMED’İN (SAV) EĞİTİM ANLAYIŞI VE EĞİTİM METODLARI

Eğitim tarihi gelişim sürecinde,ilk eğitim kurumlarının mabetler,ilk öğretmenlerin de peygamberler olduğunu söylemek mümkündür.Hz.Peygamber bu durumu “Ben bir ogretmen olarak getirildim.”sözleriyle ifade etmektedir.Hz.Peygamber’in eğitim anlayışının,”öğrenebilir durumda olan herkese bilgi ulaştırma” ilkesine dayandığını söylemek mümkündür.Peygamber Efendimiz,sadece belli kesimlerdeki kişilere ya da belli yaş grubundaki kimselere değil tüm insanlığa eğitim hizmetinin ulaştırılmasını istemiştir. Kadınların öğrenmelerini kolaylaştırmak için gerekli düzenlemeler yapmıştır.Sosyal hayatta aktif olarak yer alan kadınlar vakit,Cuma ve bayram namazlarına katılıp Hz.Peygamber’in hutbe ve vaazlarını dinlemişlerdir. Kadınların okuma yazma öğrenmelerini daima teşvik etmiş, hanımlarından Hafsa’ya okuma yazma öğretmek üzere Şifa Hatun adındaki sahabeyi görevlendirmiştir.

40 yaşında kendisine ilk ayetler indirilen Hz Peygamber’e ilk emir “oku” olmuştur.Hz.Peygamber’e arkadaşlık eden sahabe,ileri yaşlarına rağmen öğrenme ve öğretme etkinliklerini sürdürmüştür.Peygamber Efendimiz anlatım,soru cevap, örnekleme,tedric,kıssa yoluyla anlatma yaparak öğretme, gözlem yapma, araştırmaya yöneltme, teşvik ve sakındırma gibi yöntemler kullanarak insanları irşad etmiştir.

Sonuç olarak diyebiliriz ki Hz.Peygamber insanların günlük hayat içinde ihtiyaçlarını, tecrübelerini, ilgilerini ve ruhsal durumlarını algılayarak onlara en uygun eğitim yöntemleri kullanarak tüm insanlara eğitim hizmeti götürmüştür.

05.05.2023 142

05-05-202305-05-202305-05-202305-05-202305-05-2023