Edebiyat Sokağımız

Edebiyat Sokağımız

Öğrencilerimizde kitaba ve edebiyata olan ilgiyi arttırmak, bir farkındalık oluşturmak; edebiyat ile ilgili öğrencilerin ilgisini çekecek görselleri, bilgileri görmeleri, takip etmeleri ve incelemeleri, dolayısıyla öğrencilerimizin akademik, bilişsel ve sosyal başarısını arttırmak, okulların duvar ve koridorlarının da eğitimin ve hayatın bir parçası olduğunu vurgulamak, öğrencilerin ders dışı faaliyetlerinde iş birliği duygusuyla hareket etmeleri, Türkçe dersi sevgilerinin gelişmesi, daha kolay öğrenmelerini sağlamak ve okuma yazma hevesi kazanmaları sağlamak, öğrencilere yazar/ şair ve eserlerini tanıtmak, onlara okul ortamında farklı bir atmosfer yaşatmak, sosyal faaliyetler ile okula bağlılığı arttırıp, devamsızlıkları azaltmak, öğrencilere yabancı kelimler yerine Türkçe kelimeleri öğretmek ve bunların kullanımına teşvik etmek amaçlarıyla "Edebiyat Sokağı" oluşturuldu.

 

Hayat görüşü, fikir dünyası, siyasi duruşu her ne olursa olsun coğrafyamızın ve gönül dünyamızın ürünü olan, yüreğe dokunan ve bizim olan edebiyat dünyamızın yazar, şair ve düşünürlerini öncelikle akılda ve yürekte yaşatabilmek hedefiyle öğrencilerimizle birlikte okul panomuza edebiyat sokağı oluşturduk.

 

Öğrenciler, sokağa yerleştirilen  materyal ve fotoğraflarla şairler ile yazarları yakından tanıma fırsatı buluyor. Edebiyat sokağı okulda hem görsellik oluşturmak hem de öğrencilerin teneffüslerde bir şeyler öğrenmesini sağlamıştır.

Okyanus misali edebiyat dünyasından bir tas su almışçasına seçtiğimiz örneklerin birer damla olduğunun farkındayız. Biliyoruz ki bu damlalar okul koridorlarında dolaşan genç zihinlere bir denizin yolunu açacaktır. Bu sokağı hazırlarken istedik ki öğrencilerimiz;  İstiklal Marşı'mızın yazarı Milli Şair Mehmet Akif Ersoy'u anlamadan, Nasrettin Hoca'nın fıkralarını tanımadan, Aşık Veysel'in gördüğünü görmeden, Mevlana'nın pınarından içmeden, Yunus ile derinleşmeden, Türk edebiyatına yön veren şairleri tanımadan, okumayı yazmayı sevmeden bu sıralardan geçip gitmesinler.

13.05.2022 518

13-05-202213-05-202213-05-202213-05-202213-05-202213-05-2022